Dag 6 Tom Tom Ti Tom Tum Tum? - Reisverslag uit Monachil, Spanje van dreesontravel - WaarBenJij.nu Dag 6 Tom Tom Ti Tom Tum Tum? - Reisverslag uit Monachil, Spanje van dreesontravel - WaarBenJij.nu

Dag 6 Tom Tom Ti Tom Tum Tum?

22 September 2017 | Spanje, Monachil

Vandaag staan we wel vroeg op. We zien iets van een zonsopgang, echter komt de zon op achter ons dus is het niet het fotograferen waard, het is al licht. Na snel douchen en wat eten stuur ik de auto de heuvel op. Het kost even wat moeite, welgeteld drie keer moeite. Maar na twee keer de auto terug laten rollen omdat ik te weinig gas geef, staan we boven en heb ik niemand geraakt. Ik stuur de auto met eenzame klasse terug naar Granada. Vanaf daar is het hopeloos zoeken naar Monachill. Met drie Tom Toms krijgen we drie verschillende routes en drie verschillende uitkomsten, we komen met ons gezond verstand een stuk verder. Het humeur is een tikje gedaald en we zijn er weer eens klaar mee. Maar geheel per ongeluk staan we dan bij het juiste restaurant.
We gaan op zoek naar de ingang van het pad. Maar Spanje zou Spanje niet zijn als dit niet goed is aangegeven. Google Maps heeft ons al lang in de steek gelaten, dit moeten we op eigen kracht doen. Het zou een mooie route moeten zijn met hangbruggen, watervallen en rivierbeddingen, maar tot op heden hebben wij nog niets gezien. We besluiten eerst naar rechts te gaan. Dit is een kleine wandeling van zo’n 20 minuten en we komen uit bij een electriciteitscentrale. Super mooi dat het bestaat, maar ik had het niet hoeven zien. We lopen over hetzelfde pad terug en kiezen de linkerkant. We klimmen en klauteren nu langs de rivier en soms door de rivier. Leuke wandeling, maar we hadden er zelf iets meer van verwacht. Op een gegeven moment komen we een paar Nederlanders tegen en vragen of zij de waterval waarin je kunt zwemmen al hebben gevonden. Dat was niet het geval, en als je verder liep werd je niet veel wijzer. Aangezien we op tijd staan volgen we zijn instructies en steken de rivier over. Waar de weg dan naartoe loopt is ons een raadsel, we keren maar weer om. We denken slim te zijn en een stukje af te snijden, we glijden bijna op onze kont een heuveltje af en dan blijkt dat we niet bij het pad uitkomen. Dat wordt weer omhoog klimmen. ‘Je hem ze wel met, maar eigenlijk kan het niet.’
We hadden ons verheugd op zwemmen en nemen ons voor gewoon even in de rivier te plonsen. Echter het water komt rechtstreeks uit de bergen en is dus steenkoud. We nemen genoegen met wat verfrissing voor onze voeten. Halverwege de wandeling komen we dan een kleine waterval tegen en we vergelijken de foto, blijkt dit hem toch te zijn. We doen nog een poging, maar we zijn bang dat onze organen dan staken, dus ook hier passen we voor een erg verfrissende duik.
We brengen rond 16.00 uur de auto terug naar Aeroporto Federico Garcia Lorca Granada en gaan op zoek naar de bus naar Malaga. Ken je dat verhaal van die vrouwen die van Granada Airport naar Malaga gingen? Die gingen niet. Super goed verhaal. Je zou het eens moeten lezen. Zo goed als ons openbaar vervoer avontuur begon, zo laat ons geluk ons nu een beetje in de steek. Er gaat wel een bus naar het busstation, waarvandaan dan wel weer een bus naar Malaga gaat. We wachten twee uur op deze bus, zo zie je maar weer goede voorbereiding is het halve werk. Wij deden dit keer überhaupt alleen maar half werk. In Granada kopen we een busticket naar Malaga. Alsof de duvel ermee speelt is de eerstvolgende vol, de bus hierna heeft nog twee plaatsen over en deze bus vertrekt een met een half uur vertraging door technische problemen. We zijn er niet achter of deze problemen zich op de weg voordeden, bij de buschauffeuse of met de bus zelf. Maar om kwart voor negen rijden we dan eindelijk Granada uit.
Astrid geeft aan bij Daniella, die een man blijkt te zijn, dat we rond half tien aankomen bij de kamer. Daniella reageert spoedig: ‘Half negen, negen uur komt mij uit.’ Ehm, ja dat is fijn, maar we staan nog in Granada. Hij sommeert ons om een taxi te nemen. Aangezien we on a budget reizen en inmiddels in de bus zitten hopen we maar dat dit goed gaat. Uiteindelijk komen we rond tien uur, na een half uur bepakt en bezakt lopen, aan bij de kamer van Daniella. En gelukkig is the lady with the key aanwezig. Een prima kamer met twee aparte bedden. Het huis heeft weliswaar twee badkamers, klonk op Wimdu allemaal erg luxe, maar er zijn dan ook vijf kamers. O en hier geldt, vijf minuten douchen, anders is het warme water op. We kunnen ons er niet meer heel druk om maken. Om deze dag snel te vergeten schransen we bij Mac Donalds even een menuutje naar binnen en kruipen kapot op bed. Dit was niet onze beste dag.